|22 lipiec 2015|

W e-learningu największym wyzwaniem jest pobudzenie u ludzi motywacji do realizowania e-szkoleń. Można stosować zewnętrzne nagrody, ale warto skupić się raczej na wywołaniu wewnętrznej motywacji. Pod jej wpływem ludzie robią rzeczy dla samych rzeczy, bo uważają je za interesujące, użyteczne, przynoszące radość.


|22 lipiec 2015|

Zaangażowanie to klucz do skutecznego uczenia się. Warto wiedzieć o nim więcej, a zwłaszcza to, że w procesie uczenia się występują różne typy motywacji: behawioralna, emocjonalna i poznawcza. Zangażowanie może różnić się intensywnością, czasem trwania, a jego utrzymanie zależy od naszego wysiłku, emocji i woli.


|22 lipiec 2015|

Gry wideo są dobrym przykładem na to, że najwięcej uczymy się, gdy wcale nie wiemy, że się uczymy. Gry stawiają przed nami wyolbrzymione problemy, które trudno znaleźć w codziennym życiu, ale dzięki temu doskonalimy umiejętność rozwiązywania problemów, wychodzimy poza schematy myślenia, uczymy się działać strategicznie.


|22 lipiec 2015|

Nie wystarczy dać ludziom narzędzia do social learningu a potem tylko czekać, aż zaczną z nich korzystać. Trzeba rozumieć potrzeby i obawy użytkowników, żeby zbudować zaangażowanie. Ale zanim zaczniemy szukać motywatorów, musimy lepiej poznać samych uczestników uczącej się społeczności.


|16 lipiec 2015|

Gdy myślimy o tym, co jest największym zabójcą efektywności w pracy, wielu osobom przychodzą do głowy od razu social media. Jak można być produktywnym co chwila zerkając do Facebooka czy na Twittera? Okazuje się, że jesteśmy w dużym błędzie.


|16 lipiec 2015|

KidZania to rodzaj edukacji przez grę i zabawę. Poprzez wcielanie się w role dorosłych, dzieci rozwijają kreatywność, krytyczne myślenie, czy zasady współpracy z innymi. Przy okazji na własnej skórze mogą się przekonać, co to znaczy praca i jak ona wygląda w różnych zawodach.


|14 lipiec 2015|

W latach 70-tych ludzie nie przypuszczali, że komputery będą powszechnie stosowane. W latach 90-tych nikt nie wierzył w to, że książki i muzykę będziemy kupować przez internet. Może jednak warto dziś uwierzyć w prognozę, że za 30 lat będziemy łykać wiedzę w formie pigułki?


|14 lipiec 2015|

iPro i Cornerstone OnDemand podpisały umowę o partnerstwie, w ramach którego młoda polska spółka e-learningowa będzie na rynku polskim wspierać amerykańskiego giganta w oferowaniu opartej na technologii chmury platformy do zarządzania potencjałem ludzkim.


|10 lipiec 2015|

Gry w pracy są fajne. Angażują, uatrakcyjniają codzienne obowiązki, podnoszą adrenalinę i poziom energii. Okazuje się, że nie zawsze. Jeśli popełnimy trzy częste błędy przy wdrażaniu gamifikacji, możemy nic nie osiągnąć, a wręcz zaszkodzić motywacji pracowników.


|10 lipiec 2015|

Powszechne obecnie systemy rozwoju pracowników nie przystają do wyzwań rzeczywistości. Wiedza jest dostępna na wyciągnięcie ręki i w wielu różnych formach. Pracownicy zamiast zarządzania ich rozwojem i kontrolowania go, oczekują od pracodawców środowisk sprzyjających sprawnej, dobrowolnej i nieformalnej wymianie informacji.