Dołącz do nas
Tagi:
Serious games Jak się uczymy Biznes plan micro learning TED Social umiejętności Y-reki Prywatny smartfon Social learning Netykieta iPro i Cornerstone case study
Konferencja E-Learning Fusion - międzynarodowe wydarzenie poświęcone e-learningowi
16 marca 2016 r. odbędzie się w Warszawie Międzynarodowa Konferencja E-Learning Fusion. Wydarzenie pokaże najnowsze trendy w uczeniu się online i udowodni, że e-learning to nie przerzucanie nudnych slajdów... czytaj więcej
Prędzej czy później każda firma zaczyna myśleć o szkoleniach dla swoich pracowników. Niekiedy trudno jednak jest się do tego zabrać samemu. Konferencja E-lerning Fusion jest właśnie takim wydarzeniem, które ma na celu zainspirować do podjęcia konkretnych działań, pokazać nowości i ciekawostki odnośnie e-learningu zarówno na rynku polskim oraz światowym.
Przy projektowaniu i realizacji projektów e-learningowych najważniejsze jest skupienie się na podstawowych procesach biznesowych firmy i wpływie na wzrost jej wyników, a nie na podnoszeniu wiedzy i kompetencji pracowników. Tak uważa Sally Ann Moore, światowej sławy ekspert od korporacyjnego uczenia się. 16 marca 2017 r. w Warszawie opowie uczestnikom Międzynarodowej Konferencji E-Learning Fusion, jak przyjąć właśnie takie podejście do szkoleń.
Ponad 20 lat temu na ekrany kin wszedł pierwszy pełnometrażowy film animowany komputerowo ''Toy Story'', wyprodukowany przez wytwórnię Pixar. To wydarzenie diametralnie zmieniło nie tylko świat kinematografii ale również otworzyło drogę dla innych dziedzin nauki.
Często słyszymy, że pracownicy chcą się szkolić, jednak nieraz doświadczamy również czegoś jakby odwrotnego. Wysyłając pracownika na szkolenie, spotykamy się z jego negatywną reakcją. Przykładowo część osób nie jest zadowolona z terminu szkolenia. W obszarze tym pojawia się sporo fundamentalnych pytań dotyczących realizacji szkoleń i procesów rozwojowych w kontekście obowiązujących przepisów i uwarunkowań formalnych. Jak radzić sobie z tymi wyzwaniami, rozmawiamy z Małgorzatą Malczewską, specjalistą i konsultantem w zakresie prawa pracy i jego stosowania, ekspertem-doradcą HR w Banku Ochrony Środowiska S.A.
Już 25 kwietnia w Warszawie odbędzie się Konferencja HR Tech Summit 2016. Jest to wydarzenie skierowane do Dyrektorów i Specjalistów reprezentujących wewnętrzne działy HR, jak również HR Business Partnerów, Konsultantów oraz wszystkich zainteresowanych nowymi technologiami w HR.
E-Learning to coraz bardziej powszechna forma nauki dla pracowników. Pracodawcy chętnie wykorzystują ją do podnoszenia kwalifikacji oraz promowania rozwoju pracowników w swoich firmach i chociaż na zachodzie jest już powszechnie znana i stosowana, w Polsce nadal niektórzy traktują ją zbyt stereotypowo.
Czy gamifikacja jest dobrym sposobem na angażowanie pracowników? Czy przeszkodą w jej stosowaniu nie są różnice pokoleniowe? Czy jest to równie skuteczne narzędzie motywowania mężczyzn i kobiet? Te trzy wątpliwości rozwiewają ciekawe badania, jakie firma doradcza KPMG przeprowadziła w swojej australijskiej filii.
Włączenie narzędzi e-learningowych do procesu adaptacji nowych pracowników to wiele korzyści dla firmy i samych nowicjiszy, m.in. krótszy czas wprowadzenia do pracy, ujednolicenie i bieżące aktualizowanie treści, mniejsze przeładowanie informacjami, wyższy komfort nowo zatrudnionych.
Jeśli chcemy na poważnie wdrożyć micro learning w firmie, musimy wiedzieć, czym tego typu rozwiązania powinny się charakteryzować. Niezależnie od tego, czy są elementem formalnego systemu szkoleniowego, czy nieformalnej wymiany wiedzy muszą spełniać 5 cech.
Wdrożenie e-learningu w firmie, bez względu na zakres i postać, zawsze będzie rodzić u pracowników wiele pytań. Niezależnie od indywidualnych wątpliwości poszczególnych osób, istnieje pięć fundamentalnych kwestii, które trzeba wyjaśnić zanim pracownicy wywołają nas do odpowiedzi.
Netykieta to zasady zachowania się w wirtualnym świecie. Taki savoir vivre social media. Warto ją stosować, gdy kontaktujemy się z innymi online. Zwłaszcza, gdy komunikacja ma charakter zawodowy.
Budowanie reputacji, dzielenie się swoją historią, dzielenie się pomysłami i rozwiązywanie problemów to pożyteczne nawyki, które warto wykształcić w procesie wspólnego uczenia się z innymi. Sprawiają one, że uczymy się skuteczniej, łatwiej analizujemy postępy i dowiadujemy się więcej o samym social learning.
Zaangażowanie to klucz do skutecznego uczenia się. Warto wiedzieć o nim więcej, a zwłaszcza to, że w procesie uczenia się występują różne typy motywacji: behawioralna, emocjonalna i poznawcza. Zangażowanie może różnić się intensywnością, czasem trwania, a jego utrzymanie zależy od naszego wysiłku, emocji i woli.
Nie wystarczy dać ludziom narzędzia do social learningu a potem tylko czekać, aż zaczną z nich korzystać. Trzeba rozumieć potrzeby i obawy użytkowników, żeby zbudować zaangażowanie. Ale zanim zaczniemy szukać motywatorów, musimy lepiej poznać samych uczestników uczącej się społeczności.
Gry w pracy są fajne. Angażują, uatrakcyjniają codzienne obowiązki, podnoszą adrenalinę i poziom energii. Okazuje się, że nie zawsze. Jeśli popełnimy trzy częste błędy przy wdrażaniu gamifikacji, możemy nic nie osiągnąć, a wręcz zaszkodzić motywacji pracowników.
Powodów, dla których ludzie odczuwają zniechęcenie do pracy może być równie dużo, co ludzkich osobowości. Są jednak okoliczności, które działają źle na wszystkich. Trzeba je znać, by nie stresować nimi pracowników.
Wiedza “ukryta”, albo “milcząca”, to coś, co jest zaszyte w naszych codziennych działaniach, ale o czym trudno właściwie opowiedzieć. Bardziej ją czujemy niż ogarniamy głową. Dlatego trudno przekazać ją innym. Nie jest to jednak niemożliwe. Wystarczy trzymać się kilku zasad, by stało się to łatwiejsze.