Międzynarodowa Konferencja E-Learning Fusion już za nami! - Relacja z wydarzenia
Jak mówi pomysłodawczyni cyklu Konferencji E-learning Fusion i Prezes Zarządu iPro, Marta Machalska - ,,Nasza Konferencja jest miejscem inspiracji dla wszystkich osób, które wierzą w moc e-learningu''. I tak właśnie było 16 marca! Wydarzenie przyciągnęło do Regent Warsaw Hotel około 200 osób z działów szkoleń, HR, a także Prezesów firm i innych osób zainteresowanych e-learnngiem z Polski i nie tylko. Wystąpienia światowej klasy mówców zwróciły uwagę również wielu zagranicznych firm i takie zresztą było założenie organizatorów. W wywiadzie przeprowadzonym przez Patrona Honorowego Konferencji - Pracodawców RP - Marta Machalska powiedziała: ,,myślę, że zawsze warto inspirować się tym, co się dzieje właśnie w Europie. Stąd ta idea zapraszania również gości zagranicznych i prelegentów''.
Temat e-learningu jest niezwykle istotny dla wielu firm, a szczególnie dla pracodawców. E-learning Fusion 2017 było okazją nie tylko do nawiązania nowych kontaktów biznesowych ale również do poznania innowacyjnych rozwiązań e-learningowych, zainspirowania się oraz zmotywowania uczestników do podjęcia stosownych działań w kierunku rozwoju. Jak mówi Dyrektor Departamentu Komunikacji Pracodawców RP – Jurand Sękowski - ,,sami jesteśmy pracodawcą i szkolimy naszych pracowników bardzo intensywnie i trudno jest zrobić to wszystko w formule in class. Chcę być na bieżąco z najnowszymi trendami i widzimy to również wśród naszych klientów''.
16 marca uczestnicy Konferencji uczestnicy mieli okazję wysłuchać 15 wystąpień, które poprowadzili znakomici praktycy, profesjonaliści oraz światowej sławy eksperci z dziedziny e-learningu. Program Konferencji oraz wszystkie sylwetki prelegentów można odnaleźć na stronie Konferencji. Podczas wydarzenia organizatorzy zaprosili uczestników do udziału w spontanicznym badaniu, które miało na celu zebranie opinii słuchaczy na temat rozwiązań e-learningowych w organizacjach. Badanie zostało przeprowadzone w sposób interaktywny przy użyciu innowacyjnego narzędzia Learning Catalytics stworzonego przez firmę Pearson. Uczestnicy za pomocą swoich telefonów komórkowych mogli udzielać odpowiedzi na zadawane podczas trwania Konferencji pytania, a wyniki były prezentowane na bieżąco. Wyniki badania dostępne są tutaj.
Wystąpienia zostały podzielone na 3 działy tematyczne.
W dziale o nazwie TOOLS zawarte zostały prezentację na tematy związane z najnowszymi rozwiązaniami i narzędziami technologicznymi w e-learningu takie jak mobile learning, social learning, video learning, gamifikacja, cloud LMS czy authoring tools. Między innymi uczestnicy Konferencji mogli usłyszeć o uczeniu się jako głównym elemencie zarządzania talentami czy kluczach do efektywności biznesowej procesów szkoleniowych. Sally Ann Moore opowiedziała o kluczowych czynnikach sukcesu projektów szkoleniowych wspieranych przez technologię, czyli w jaki sposób połączyć pracę z nauką oraz jakie korzyści płyną dla organizacji z udanego e-learningu. Neil Lasher ekspert do spraw wdrażania rozwiązań e-learningowych w firmie FireEye opowiedział o trendach w technologii mobilnej oraz w jaki sposób wykorzystywać je z najlepszym skutkiem do podnoszenia kompetencji pracowników. Oprócz tego pokazał, że korzystanie z mobilnych urządzań może być kluczem do sukcesu integracji m-learningu z miejscem pracy. Nicola Appel Menedżer Społeczności Międzynarodowych w Articulate pokazała uczestnikom, jak sprawić by e-learning był bardziej angażujący. Według Nicoli można to osiągnąć dzięki zastosowaniu w e-learningu interaktywnych filmów, gdyż filmy są interesujące wizualnie, przyciągają uwagę oraz pozwalają tworzyć ciekawe studia przypadku, ćwiczenia i testy wiedzy. Natomiast Bartłomiej Janiak z firmy Pearson opowiedział pokrótce jak nie być hipopotamem rozwoju językowego i zwalczać w sobie niechęć do działania i rozwoju osobistego.
W ścieżce tematycznej PROCESS znalazły się wystąpienia dotyczące skutecznych metod projektowania i wdrażania angażującego e-learningu. Sesję na temat Platformy do nauki Games for Business nie mógł poprowadzić nikt inny, jak sam Dyrektor Rozwoju Biznesu, Games for Business - Peter Filak, który pokazał, że nauka może angażować oraz bawić, a przede wszystkim nie powinna być zadaniem lecz potrzebą. Wystarczy tylko pozwolić swoim pracownikom uczyć się samodzielnie, przy zastosowaniu nowoczesnych metod jakimi są gry edukacyjne. Z kolei Robert Wróblewski Wiceprezes Zarządu iPro, przedstawił statystki odnośnie świata graczy, które z pewnością zaskoczyły nie jedną osobę na widowni. W swoim wystąpieniu Robert pokazał również, jaki wpływ ma granie na nasz mózg oraz dlaczego warto inwestować w e-learning z elementy gier. Podczas E-learning Fusion uczestnicy mogli usłyszeć także o technikach stosowania grywalizacji podczas nauki w pracy i specyfikacji "70" i "20" w 70:20:10. Tą sesję poprowadził Prezes GamFed i dyrektor Gamification+ Pete Jankins, pierwszy w rankingu 100 Guru Gamifikacji. Myles Runham Ekspert w obszarze e-Learningu w swoim wykładzie przedstawił najważniejsze zasady tworzenia produktów i usług edukacyjnych. Opowiedział czym różnią się projekty edukacyjne skupione na odbiorcy od tych skupionych na interesariuszach, a także o nowej roli i umiejętnościach potrzebnych zespołom zajmującym się szkoleniami i rozwojem pracowników w firmach.
W ostatniej ścieżce tematycznej EXPERIENCE & PRACTICES – zaprezentowane zostały biznesowe case’y dotyczące skutecznych i udanych wdrożeń e-learningu z międzynarodowych i polskich korporacji. Adam Skrzyński Manager Szkoleń i Rozwoju w Elavon Polska, opowiedział na temat strategicznych aspektów wdrażania e-learningu do firmy. Marcin Krajewski Project Manager i wieloletni praktyk działający w obszarze zarządzania projektami oraz Tomasz Krzeszowski – Waloszek HR Manager Coach oraz Trener Biznesu, opowiedzieli o zwinnym wdrażaniu nowoczesnych technologii do organizacji: od obszaru szkoleń poprzez produkty dla Klienta, a skończywszy na masowych rozwiązaniach mobilnych dla kilkusetosobowych działów sprzedaży i obsługi. Na koniec Martyna Gileta z PKP Cargo podzieliła się ze słuchaczami swoim doświadczeniem odnośnie doskonalenia zawodowego poprzez e-learning m.in. z zastosowaniem metody „małych kroków” i z wykorzystaniem komunikacji opartej na wskazaniu korzyści. Filmiki ze wszystkich wystąpień prelegentów, zdjęcia oraz prezentacje można znaleźć na stronie Konferencji.
Podczas wydarzenia uczestnicy mieli możliwość odwiedzenia stoisk Partnerów firmy iPro oraz Konferencji E-learning Fusion, na których można było odnaleźć wiele ciekawych inspiracji. Specjalnie na tą okazję iPro przygotowało dla gości grę pod tytułem Głodomór, w której swoich sił mogli spróbować nie tylko pasjonaci gier, ale każdy kto miał na to ochotę. W grze nie tylko była ważna zręczność i szybkość ale również wiedza. Na zakończenie Konferencji najlepsi gracze zostali nagrodzeni prezentami ufundowanymi przez twórców Konferencji oraz ich Partnerów. Warto dodać, że główną nagrodą był roczny dostęp do Kursu językowego Pearson Online English.
Marta Machalska twórczyni cyklu Konferencji E-learning Fusion zapowiedziała III edycję wydarzenia, która ma się odbyć już za rok. ,,Planujemy jeszcze więcej interaktywnych elementów, nie chcemy tylko zatrzymywać jakby ten element interaktywności pomiędzy sceną a widownią. Chcemy wprowadzić jakieś elementy warsztatowe, może poszerzyć przestrzeń wystawienniczą. Będzie można doświadczyć, dotknąć różnych narzędzi e-learningowych z Polski i ze Świata. Chcemy tą ofertę międzynarodowości podtrzymać i rozwijać, po to, żeby transferować przepływ wiedzy doświadczeń z całego Świata.''
Serdecznie zapraszamy także do śledzenia fanpage'a Konferencji E-learning Fusion, gdzie już wkrótce pojawią się wywiady z prelegentami i partnerami Konferencji.