Każdy gracz to facet? Nieprawda!
Lumosity, platforma internetowa udostępniająca milionom ludzi na świecie gry do treningu umysłowego zmierzyła się z mitami na temat graczy. Okazuje się, aspołeczny, niewysportowany, źle odżywiający się i trochę otępiały od komputera mężczyzna to wcale nie jest prawdziwy obraz miłośnika gier komputerowych.
Choć coraz więcej jest dowodów na to, że gry komputerowe bardzo pomagają w rozwoju, wciąż wiele osób posługuje się stereotypami na temat ich miłośników. Zmierzyć się z nimi postanowiła Lumosity, platforma internetowa udostępniająca 14 milionom ludzi na całym świecie narzędzia do trenigu umysłowego. Lumosity obserwuje i analizuje zachowania graczy. W ten sposób posiada mnóstwo danych potwierdzających, że gry pomagają nam się uczyć i rozwijają sprawność intelektualną.
Mit 1: gracze są aspołeczni
Spróbujcie odwiedzić konta najtwardszych graczy w piątek wieczorem. Nikogo nie zastaniecie. Wszyscy się bawią na mieście - pisze Lumosity. Badania portalu całkowicie przeczą, że gracze to samotnicy. Świadczy o tym dobitnie kilka uzyskanych przez platformę statystyk:
Mit 2: gracze nie dbają o sprawność fizyczną
Choć sporty na Kinekcie hurtowo odciągają graczy od monitorów komputerowych, wciąż pokutuje przekonanie, że są to słabiacy i ooby nie dbające o sprawność fizyczną. Tymczasem według Lumosity:
Mit 3: gracze to głównie mężczyźni
Spójrz na jakikolwiek film o graniu w gry. Głównym bohaterem na pewno będzie mężczyzna - drwi Lumosity. Istnieje głębokie przekonanie, że granie to męska rozrywka. Ale uwierzcie, że jest ono błędne. Według Lumosity:
Mit 4: gracze źle się odżywiają
Czipsy, batony i napoje energetyczne to w powszechnym mniemaniu żelazne pozycje menu gracza. Okazuje się jednak, że zakręceni na punkcie grania wyjątkowo zdrowo się odżywiają. Dane z portalu Lumosity pokazują, że:
Mit 5: gry osłabiają kreatywność i inteligencję
Od dziecka wszyscy nam wmawiają, że gry “lasują” nam mózg, ograniczają kreatywność i sprawiają, że ciężej myślimy. Tymczasem to chyba najbardziej fałszywy mit dotyczący graczy. Lumosity twierdzi, że: